Reklama stanowi niezbędny element każdego biznesu. Musisz promować swoje produkty i usługi, aby mieć jakąkolwiek sprzedaż. Więc ważne jest, abyś wiedział, jakie sposoby reklamy sprawdzają się w dzisiejszych czasach. Oto kilka wskazówek, jak możesz skutecznie się wypromować.
Sposoby reklamy – bądź aktywny w mediach społecznościowych
Media społecznościowe to świetny sposób na marketing Twojej firmy. Jeśli jesteś zarejestrowany na różnych portalach, są szanse, że masz na oku wszelkie zmiany i wiesz o najnowszych trendach. Możesz budować społeczność poprzez dzielenie się informacjami, tworzenie wartościowych treści oraz angażowanie się z klientami. Kiedy zrobisz to na platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter czy Instagram, będziesz w stanie zwiększyć swój zasięg, jednocześnie budując zaufanie wśród potencjalnych kupujących.
Metody na reklamę – kontynuuj rozmowy z klientami i klientkami po zakupie
Po dokonaniu zakupu klienci oczekują, że będziesz gotowy na odzew z ich strony. Jest to ważna część procesu i nie należy jej pomijać. Dlatego każdy przedsiębiorca chce mieć pewność, że konsumenci czują, że mogą się z nim skontaktować w każdej chwili, zwłaszcza jeśli coś pójdzie nie tak z zakupem lub usługą. Support powinien być proaktywny, pozytywny i pełen szacunku — zwłaszcza wtedy, gdy chodzi o skargi lub rozwiązywanie problemów, które wynikają z doświadczeń klienta z Twoją firmą.
Sposoby reklamy – stwórz program lojalnościowy dla klientów
Program lojalnościowy dla klientów jest jednym z najlepszych sposobów na dobrą reklamę. Takie rozwiązanie wiąże się z oferowaniem zachęt dla ludzi do zakupów, powrotu do Twojej firmy i marki ponownie i ponownie, a także do polecania jej przyjaciół. Oto niektóre ze skutecznych metod programów lojalnościowych, promowanych przez stronę polskafair.pl:
- oferuj zniżki na zakupy lub darmowe produkty/usługi dla lojalnych klientów;
- stwórz zachęty dla poleconych (10% na pierwszy zakup z reflinka);
- stwórz zachęty do recenzji (np. zaoferuj klientom 10% zniżki, jeśli opublikują pozytywną recenzję na Facebooku).
Metody na reklamę – wysyłaj newsletter z pomocnymi treściami
Twój biuletyn nie musi być tylko reklamą. Może stanowić narzędzie do dzielenia się pomocnymi informacjami. Warto wykorzystać newsletter jako okazję do podzielenia się wiadomościami o swojej firmie, nowymi produktami lub usługami, nadchodzącymi wydarzeniami, a nawet osiągnięciami pracowników.
Skuteczne sposoby reklamy – strona internetowa
Świetnym sposobem na reklamę jest stworzenie strony internetowej dla swojej firmy. Powinna być profesjonalna i łatwa w nawigacji, a także zawierać wszystkie informacje, których klienci potrzebują, aby podjąć świadomą decyzję o skorzystaniu z Twojego produktu lub usługi. Strona powinna być również regularnie aktualizowana, aby była stale świeża oraz istotna dla odwiedzających. Możesz nawet zoptymalizować stronę pod kątem wyszukiwarek (SEO), co pomoże jej w uzyskaniu wyższej pozycji w Google lub innych, gdy potencjalni klienci będą szukać informacji o tym, co masz im do zaoferowania.
Wreszcie, nie zapominaj o użytkownikach mobilnych! Twoja strona powinna dobrze wyświetlać się na różnych rozmiarach ekranów, aby każdy miał równe doświadczenia w trakcie korzystania z niej na telefonie lub tablecie — a jeśli to możliwe, postaraj się, aby treść ładowała się jak najszybciej.